четвер, 10 вересня 2015 р.

Олександр - з давньогрецької " захисник"




За православним календарем 12 вересня іменини відзначають Олександри. Цього дня відзначається Перенесення мощів святого благовірного великого князя Олександра Невського в Олександро - Невську лавру в Санкт - Петербурзі. Одне з найпопулярніших чоловічих імен - Олександр. Але незважаючи на свою славу, воно продовжує залишатися красивим.
Чим примітно ім`я Олександр? Походження цього імені сягає своїм корінням глибоко в історію, витоки його виявлені ще в Стародавній Греції. До нас воно прийшло з Візантії ще задовго до становлення християнства. Спочатку на листі воно значилося як " Ольгсандрь" і означало " син друїда" або "схожий на Лега". Варто відзначити, що легамі, згідно наукової теорії, раніше називали небесних істот, які, подібно богам, перевершували людини. Але що означає ім`я Олександр згідно грецької теорії? Це ім`я має два кореня: " алекс ", що означає захищати, і " Андрос", що перекладається як " чоловік ". Якщо зібрати ці два значення воєдино, стає зрозуміло, що ім`я Олександр, походження якого позначили як грецьке, означає " чоловік - захисник ", або "захищає людей ".
Зразком імені завжди вважався Олександр Македонський (356 - 323 рр. до.н. е.). Було цікавим відзначити, що разом з християнськими святцями, ім`я Олександр включено в список єврейських імен, як данина Олександру Македонському, який проявив благородство і милосердя при завоюванні Святої Землі.
         Таким чином, Олександр - - мужній захисник або захисник людей. Це славне ім`я було й залишається найулюбленішим і найпопулярнішим серед чоловічих імен.
          Книги по даній темі можна знайти у нашій бібліотеці.