четвер, 2 квітня 2015 р.

День ангела святкують Світлани



2 квітня - церква вшановує пам`ять мучениці Світлани Самарянин ( або Римська), яка постраждала при імператорі Нероні за розповсюдження християнської віри. Ім`я Світлана перекладається як "світлий", "чистий", "світло землі".
Існує кілька версій походження імені Світлана. Так, за однією з них, це ім`я є жіночою формою рідкісного чоловічого імені Світлану. За іншою версією, ім`я Світлана має слов`янське коріння і утворено шляхом складання двох слів - "світло" і " лан" (останнє слово перекладається з української як "земля". "благодатний грунт"). Нарешті, існує версія, згідно з якою ім`я Світлана - це калька грецького імені Фотинія, і переводиться як "світло". До того як ім`я Світлана православна церква дозволила використовувати під час обряду хрещення, власниць цього імені хрестили саме під ім`ям Фотинія.
Пам`ять Світлани відзначають тричі на рік, їй присвячують три свята, одне з яких - зимове (26 лютого) - преподобна Світлана ( Фотина, Фотинія) Палестинська,  друге весняне ( 2 квітня) мучениця Світлана Самаряниня (Римська), третє- осіннє (16 листопада) - мучениця Світлана  (Фотинія).
Ім`я Світлана  дивно тепле, ласкаве. Даючи його, батьки як би вінчають свою доньку зі світлом. Світлою мелодією звучить це ім`я. Воно стало дуже популярно саме в 20-му столітті. Зараз - в першій десятці, поступаючись лише іменам Олена, Наталя, Ольга, Тетяна та Ірина.
        Цікаву інформацію про ім`я Ви знайдете у книгах  в нашій книгозбірні.